کرسی علمی ترویجی «روش تفسیری اجتهادی جامع» برگزار می‌شود
کد خبر: 3914642
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵

کرسی علمی ترویجی «روش تفسیری اجتهادی جامع» برگزار می‌شود

کرسی علمی ترویجی «روش تفسیری اجتهادی جامع» با ارائه حجت‌الاسلام علی‌اکبر بابایی، دانشیار گروه قرآن‌پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، 28 مردادماه برگزار می‌شود.

کرسی علمی ترویجی «روش تفسیری اجتهادی جامع» برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا، کرسی علمی ترویجی «روش تفسیری اجتهادی جامع» از سوی گروه فلسفه علوم انسانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با هدف تبیین روش تفسیری اجتهادی جامع و پاسخ به سؤالات مربوط به آن همچنین نهادینه‌شدن روش تفسیری اجتهادی جامع به عنوان روشی متقن و برتر در تفسیر قرآن برگزار می‌شود.

این نشست علمی با همکاری گروه قرآن‌پژوهی پژوهشکده علوم اسلامی این پژوهشگاه، برگزار و تعریف روش تفسیری اجتهادی جامع و مشخصات آن و بیان اشتراکات و افتراقات این روش با سایر روش‌های تفسیری از جمله محورهای این کرسی است.

همچنین دلائل اعتبار و برتری این روش تفسیری و نقش و آثار این روش تفسیری در مباحث کلامی از جمله در مباحث علوم انسانی از دیگر محورهای این کرسی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر بابایی، دانشیار گروه قرآن‌پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، ارائه‌دهنده این بحث و ناقدین هم شامل مسعود آذربایجانی، استاد گروه روان‌شناسی و حسین بستان، استادیار گروه جامعه‌شناسی، است.

هادی موسوی، استادیار گروه فلسفه علوم انسانی، دبیر این کرسی است و با توجه به شرایط بهداشتی حاکم بر جامعه، کرسی مذکور به صورت مجازی برگزار می‌شود و نحوه حضور علاقه‌مندان متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

انتهای پیام
captcha